Schimbă-ţi gândirea... schimbă-ţi viaţa... cu NLP!

Gândiţi-vă la următoarea întrebare:

Ce vă opreşte să obţineţi ceea ce vă doriţi în viaţă?

Aţi răspuns banii?... timpul?... şeful, mama, tata, partenerul?... soarta?... ghinionul? Lucrul interesant cu privire la aceste răspunsuri este următorul: cauza este întotdeauna externă, în afara controlului vostru direct.

Pentru a înţelege cum puteţi influenţa lumea exterioară, trebuie să înţelegeţi cum vă influenţează gândirea propria lume internă. NLP (Programarea neuro-lingvistică) este, probabil, cea mai eficientă metodă pe care o cunoaştem pentru a obţine această înţelegere.

Conform multor publicaţii, gândirea pozitivă a folosit multor persoane. Mulţi dintre noi, cei care am încercat, au găsit-o utilă. Dar, cum funcţionează? Cât din succesul gândirii pozitive se datorează gândirii conştiente?

Probabil că ştiţi deja că atenţia noastră în orice moment este foarte limitată. Cercetările au arătat că în orice moment putem conştientiza 7 plus sau minus 2 „bucăţi” de informaţii. Tehnicile pentru îmbunătăţirea memoriei variază mărimea unităţilor ce trebuie memorate şi propun tehnici de a uni aceste unităţi în structuri mai mari. De aceea, numerele de telefon sunt împărţite în grupuri de 3 sau 4 cifre.

Ce altceva se întâmplă dincolo de gândirea noastră conştientă? Ce anume ne întreţine pulsul, digestia şi răspunsul la temperatura de afară? Cum este posibil să conducem maşina fără să ne gândim?

Un termen care acoperă toate aceste cazuri este „Inconştientul”. Acesta este treaz şi activ chiar şi atunci când dormim. Acesta răspunde tuturor stimulilor externi şi fiecărui gând care ni se propune. Fiecare răspuns pune în mişcare un proces chimic, cu efecte în întreg corpul. De aceea, CE gândim are o importanţă vitală. Inconştientul este precum un asistent bun, care se comportă aşa cum îi spunem să o facă. Dar ce îi spunem, mai exact, să facă?

Ai putea spune: „Merit tot ce este mai bun.” Dar, dacă acest gând este contrat în inconştient prin „Cine? Tu? Nu vei reuşi niciodată nimic”, care crezi că va fi rezultatul?

În mod obişnuit, nu avem nicio idee despre gândirea inconştientă. Tot ce aţi putea să simţiţi este un sentiment vag de disconfort, că ceva nu este chiar în regulă. Ar putea să apară un conflict intern, ceea ce ar putea să conducă la un comportament incongruent. De aceea, a gândi pozitiv nu dă întotdeauna rezultatele dorite.

În cadrul NLP au fost elaborate tehnici şi strategii ce vă pot ajuta să deveniţi pe deplin congruenţi cu voi înşivă. Congruenţa apare atunci când mintea şi comportamentul sunt aliniate astfel încât să existe un angajament deplin către atingerea unui anumit scop. O modalitate foarte bună de a experimenta congruenţa este folosirea experienţei trecute şi încorporarea ei în comportamentul prezent. Rezultatul este o modalitate nouă şi puternică de a gândi şi de a fi.

Pentru a experimenta, realizaţi exerciţiul „Cercul excelenţei”, descris mai jos, după finalul acestei prezentări.

De multe ori, folosim exprimări negative pentru a ne exprima: „nu face asta”, „nu gândi pesimist”, „nu fii trist”, „încetează să mai mănânci în exces”. Cum sunt aceste mesaje receptate la nivel inconştient?

Să presupunem că vă spun: să nu vă gândiţi la o girafă în pijamale!

Ce s-a întâmplat? V-aţi gândit întâi la o girafă în pijamale (unele persoane chiar şi-au imaginat una), apoi aţi folosit o strategie personală pentru a nega enunţul. Cu alte cuvinte, ori de câte ori folosim un gând negativ, inconştientul are întâi experienţa gândului opus. Să nu-i spuneţi prea des unui copil: „Să nu scapi farfuria cu mâncare!”, pentru că s-ar putea să aveţi parte fix de ceea ce nu doriţi. Aţi avut vreodată această experienţă sau una asemănătoare? Până să ajungă la negaţie, întreg corpul s-a pregătit pentru afirmaţie!

De aceea, întrebarea cheie este: „Dacă nu vreau X, ce vreau în schimb?”

Cum obişnuiţi să vă motivaţi? Vă îndepărtaţi de eşec gândind cât de mult nu vreţi plictiseală, sărăcie, ruşine etc.? Sau vă îndreptaţi spre succes şi vă gândiţi la relaţii sănătoase, împlinire şi securitate financiară?

De fapt, ambele strategii sunt folositoare. De exemplu, a te îndepărta de o situaţie periculoasă este un comportament cât se poate de sănătos. Totuşi, dacă aceasta este SINGURA strategie, este foarte probabil că veţi suferi de anxietate şi stres.

Dată fiind înţelegerea modului de funcţionare a inconştientului, este clar acum care este valoarea unui comportament către scop. Oamenii de succes folosesc ambele strategii. Nu numai că forţa motivaţiei se dublează, dar este conturată o direcţie foarte clară a comportamentului.

Cercul excelenţei

Acest exerciţiu îţi oferă accesul la resursele afective proprii în orice situaţie în care ai nevoie de acestea: un interviu, o prezentare, o discuţie etc.

Începe exerciţiul stând în picioare. Este de preferat să ai în faţă un spaţiu de 3-4m.

1.1. Alege un cuvânt, o expresie sau un gest care simbolizează, pentru tine, o stare în care te simţi puternic(ă), plin(ă) de resurse, sigur(ă) pe tine etc. – pe scurt: acea stare pe care doreşti să o poţi accesa oricând. Ar putea fi orice de la „succes”, „acum”, „da”, până la mişcări ale degetelor, ale mâinii etc. Îţi sugerez ca expresia sau gestul să nu fie din cele pe care le foloseşti în mod obişnuit, iar în cazul gestului e de preferat să fie cât mai discret.

1.2. Imaginează-ţi un cerc pe podea, în faţa ta. Fă-l cât mai atractiv cu putinţă: îi poţi da, eventual, o culoare, o anumită mişcare, un anumit sunet etc. Esenţial este să fie cât mai atrăgător şi familiar.

2.1. Acum, aminteşte-ţi un moment în care te-ai simţit extraordinar, când ai trăit acea stare de excelenţă pe care doreşti să o accesezi în orice moment. Să fie o amintire cât mai vie, eventual una în care ţi-ai depăşit chiar şi propriile aşteptări! Poate fi orice amintire de acest fel.

2.2. Retrăieşte acea situaţie. Imaginează-ţi că eşti din nou acolo: vezi ce ai văzut atunci, auzi ce ai auzit atunci şi simte ce ai simţit atunci! Dacă e cazul, modifică-ţi poziţia corpului! Dacă erau anumite mirosuri sau gusturi, adaugă-le şi pe acestea. Conştientizează ce făceai atunci şi ce gândeai, precum şi ce atitudine aveai. Nu te grăbi, acordă-ţi timpul necesar pentru a reintra în acea stare!

3. Din momentul în care ai reintrat în acea stare, dă-i voie să crească. Când crezi că eşti aproape de maxim, inspiră profund, spune cuvântul secret (sau fă gestul secret) şi intră în cercul din faţa ta.

4. Stai în cercul excelenţei şi INTENSIFICĂ starea cât poţi de mult. Bucură-te de această stare, trăieşte-o deplin. Retrăieşte acele momente şi bucură-te de sentimentele care apar în mod natural din această stare.

5. Acum, imaginează-ţi un alt cerc, cu aceleaşi caracteristici ca primul şi repetă paşii 2-4, cu altă amintire extraordinară. Este foarte important SĂ IEI CU TINE TOATE EMOŢIILE ŞI SENTIMENTELE DIN PRIMA EXPERIENŢĂ, în momentul în care păşeşti în al doilea cerc. Dacă nu există altă amintire, ieşi din cerc, ia o mică pauză în timpul căreia să te gândeşti la altceva şi repetă, pur şi simplu, paşii 1-4.

6. Repetă procesul cu al treilea cerc şi a treia amintire.

7. Păstrând starea, gândeşte-te la o situaţie în care ai avea nevoie de aceste resurse şi imaginează-ţi cum te-ai comporta având starea de acum.

Repetiţia este foarte importantă. De aceea, cu cât vei repeta mai mult cu amintiri cât mai potrivite şi variate, accesarea stării va deveni automată, imediat ce spui cuvântul secret (sau faci gestul secret).

 

* În preţ  intră şi masa de prânz.

Pentru participarea la acest curs este obligatorie înscrierea pe site sau la numărul de telefon 0723 182 481 !

 

Parteneri media:

 

Detalii curs

Domeniu:Dezvoltare personală
Lector:
Începînd:
Ora:
Frecvenţă:Săptămânal
Seminarii:5
Durată:24 oct. - 21 nov.
Locaţie:Ploieşti
Locuri:maxim 10
Preţ:390 lei

Calendar